Ne-am săturat de ”purtabile”, iar Fitbit sunt primii care au de suferit

de: Alexandru Puiu
03 11. 2016

Luând în calcul plafonarea vânzărilor din domeniul gadgeturilor purtabile, se poate spune că ne-am cam plictisit de ceasuri și brățări inteligente, iar lideri în domeniu, precum Fitbit, au de suferit.

Aceasta este perioada rezultatelor financiare, iar în timp ce Facebook depășește toate recordurile de profitabilitate, companii mai mici, precum Fitbit, înregistrează pierderi pe toate fronturile. Într-o singură zi, au scăzut acțiunile cu 30%, din momentul în care au fost publicate cele mai recente performanțe fiscale. Trăgând linie, în comparație cu pronosticurile, Fitbit a ieșit pe minus cu 3 milioane de dolari, o valoare care nu avea cum să treacă neobservată, chiar și dacă, per ansamblu, s-au înregistrat și câteva particularități pozitive.

Cea mai dramatică scădere față de aceeași perioadă a lui 2015 a fost înregistrată de Fitbit la capitolul vânzări nete. Încasările pe o perioadă de trei luni au fost de 26 de milioane de dolari, în comparație cu 46 de milioane. În contextul în care abia a lansat două noi gadgeturi, Charge 2 și Flex 2, aceste rezultate sunt departe de a fi o veste bună pentru investitori, iar scăderea bruscă a valorii acțiunilor a fost o consecință a acestui fapt.

Partea frustrantă este că Fitbit a inițiat niște parteneriate interesante cu Kohl și Vera Wang, iar numărul efectiv de unități livrate a crescut cu 11%. Se pare însă că a fost vorba doar de brățări ieftine, dacă ne gândim la încasările mai sus menționate.

,,Sunt încântat să văd o recepție pozitivă pentru produsele noastre noi lansate în trimestrul trei. Continuăm să creștem și să fim profitabili, dar nu în ritmul în care ne-am propus anterior.” În mod inevitabil, CEO-ul James Park a încercat să fie optimist în declarațiile care au însoțit rezultatele financiare, dar chiar și în acel context, a avut câteva rezervări.

În spatele cortinei, Fitbit se află într-o luptă destul de costisitoare în tribunale cu Jawbone, iar împreună cu dezvoltarea de noi produse, nu ar trebui să vină ca o surpriză faptul că acest ritm descendent de profitabilitate se va menține și în următoarele trei luni.